Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milenkamikes

ono

nejde ani tak o výši důchodu, ale kolik jim z těch 10700.-- zbyde po odečtení nakladů na jídlo,bydlení,léky a td. A to je potom skutečně almužna. A pokud jeho babička má penzjiko od 75, kolik si spoří? těžko to bude 1500 měsíčně.!!

0/0
16.7.2012 13:04

rudaz

Doplnění

Když se dva perou, třetí se směje...

Zde nejde kdo a kdy se má líp. Všem se zdravým rozumem musí být jasné, že nás řídí diletanti nebo zločinci. Protože od r.1919 zde důchodový systém fungoval vždy s přebytkem, ať zde byla jakákoliv "totalita". Až po r.1989 to chlapci zmrvili. Takže všichni k volbám a dát hlas jen NEparlamentním straně. Nabídka je - jen Suverenity jsou dvě...R^

0/0
15.7.2012 22:45

Avdoťja

Filip je geniální provokatér.

8-o Dávám karmu. 8-o A piš víc, bo mi chybíš!

0/0
12.7.2012 22:45

Wanderbild

Máme se . . .

Znám lidi, co práci v chemičce po padesátce zdravotně nemohl v původním zařazení vykonávat. Jeho příjem šel prudce dolu. Generace darebáků zašitých na postu právního zástupce JZD se stal premierem, ministrem, poslancem. Jeho příjem se po padesátce prudce zvedl. Proto úprava výpočtu důchodu (na Slovensku) za posledních 5 až 10 let. Pak válel šunky jako nenahraditelné prase v úřadu do 7O-ti s bonusem k důchodu (nevím jak, ale přibližně, či jen modelově, cca 0,6% za každý měsíc po 60 -ti věku. Pět let a má vylepšen i ten původně nezasloužený důchod o cca 36%. Neuvěřitelná zátěž státu. Bezvýznamný gauner řídí jako dosazenej (bílý kůň) státní podnik (třebas ČEZ) a poněvadž se zvyšila cena kWh, došlo i k růstu zisku. Smlouva nevím jaká, ale 700 mil. Kč prémie byla legální. Líška ve vinici Páně. To je kámen úrazu. Nevím ani jaká profese se opět dožaduje a má slíbeno zvednutí gáže o 7%. No pokud šlo o navýšení minimálních mezd o nevím asi 3%, byl povyk zaměstnávatelů, že nastane úpadek .

0/0
10.7.2012 22:18

Miloušek

Buď je to ironie (parodie)

nebo reklama na penzijní připojištění. Z obou pohledů mi to přijde ubohé.

+3/0
10.7.2012 22:00

Babul

Re: Buď je to ironie (parodie)

Ne, on to myslí vážně.Autore, hochu nerozumný, až si třeba zlomíš nohu a vyhodí tě z práce, nebudeš mít z čeho šetřit. I mladí dnes mají tak luxusní platy, že kdyby jim ti důchodci - babičky a dědečci nenakoupili ty levné jogurty a milky, tak ani neví, jak to chutná. Ale třeba padneš sám na ústa a vyzkoušíš si to na vlastní kůži.

0/0
11.7.2012 16:27

pátý ze tří mušketýrů

Pointu jsem nepochopil.

Pokud důchod pobírají oba manželé a oba měli kdysi slušný plat, pak by se dalo i souhlasit. V opačném případě, nebo pokud důchodce zůstal sám, je to mizerie. Takže bych nezevšeobecňoval a už vůbec nepsal takovýto článek. Co jste tím chtěl spoluobčanům vzkázat? Důchodci jsou ti, kteří vás okrádají? Nebo ještě něco horšího?

+2/0
10.7.2012 14:44

vlastmá

ŠPATNÉ POJETÍ VĚCI.

je jedno co kdo za své peníze nakupuje. Podstatou je, zda tento důchod je spravedlivý. Pokud si spočítám svůj příspěvek do státního důchodového účtu, pak i když se počítám za průměrného plátce, dal jsem do systému mnohem více, než dostanu. Problémem je proto nastavení. Dalším problémem je, co se bude dít po experimentu nynější vlády. V odůvodnění předkladatelů zákona se píše, že neovlivní současné pojištěnce. Dnes již začínají připravovat na opak. Prostě již vědí, že se jim to nepodařilo, nebo to věděli a je to jen taktika?

+2/0
10.7.2012 8:16

Marlen2

že

příští generace důchodců na tom bude hůře,je víc než pravděpodobné-ale to má uklidnit důchodce dnešní?Kolik znáte důchodců s oním důchodem 10 700Kč?!Já znám i takové,co se jejich důchod pohybuje kolem 5 700kč!!Jistě víte,že důchod závisí na tom,jak dobře nebo naopak špatně placenou práci dnešní důchodce ve svém životě dělal.Víte,váš článek ve mě okamžite vyvolal myšlenku na naše pány politiky-ti také nemají ani páru jak se ve skutečnosti nezanedbatelné části populace "dole" žije.Ne každý měl z čeho spořit na důchod.A ty nákupy?!Ano,někteří opravdu objíždí obchody a nakupují potraviny ve velkém,ale...napadlo vás někdy že třeba jsou i tací,že si prostě jiné nákupy než v akčních slevách dovolit nemohou?To jsou ti,co nemají již páté kilo banánú,ale spíš ten levnější jogurt ,krabičky sýrů které jsou jinde o nějakou tu korunu dražší a podobně.Proč ne?Jízdné už neplatí nebo mají slevněné a tím pádem se jim to vyplatí,utratí v konečném důsledku méně.

+2/0
10.7.2012 7:49

já claudius

Re: že

Marléna - ach jo. I ten Forrest Gump to měl v hlavě lépe poskládané. ;-D;-D

+1/0
10.7.2012 10:14

Marlen2

Re: že

ano,i tak to můžete vidět.Ale to už je váš problém,ne můj.Btw-nevidím nikde váš příspěvek k článku,škoda,třeba bych se něco inteligentnějšího přiučila.Já osobně ale chápu na rozdíl od vás,že každý může mít jiný názor a když je k věci a ne posuzování kvalit jiných diskutérů,tak ho i přijmu,bez ohledu na to,jestli je v rozporu s mým či ne.

+1/0
10.7.2012 15:23

Stará kára

Re: že

1. Kolik takových důchodců známe? No oni se svěřují jen ti s důchody kolem 6.500 Kč (nižší jsem neslyšel).  Ale těch kteří pobírají nad 10 tisíc bude téměř polovina. Ono totiž neplatí to co u mezd. Jsou (díky tvrdému omezení u vyšších platů) rozloženy mnohem rovnoměrněji.

2. Pokud měl někdo příjem kolem dnešního minima (odpovídající částku), má důchod cca 6.320 Kč (žena, do důchodu v 55 letech), případně 6.540 Kč (v 57 letech), nebo (muž - 60 let) 6.870 Kč. To opravdu ti, kteří brali "celý život" prakticky minimum. Mají-li důchod nižší, hledejte příčinu.  Při mzdě, odpovídající dnešním 12 tisícům (pod ní je méně než 10 % lidí) už je i pro matky důchod kolem 7.000 Kč.

3.  Lidé s nízkým příjmem mají nárok na sociální dávky. Z nárokových uvedu příspěvek na bydlení. Vámi uvedený "chudák" by mohl (pokud jde o jedince) získat příspěvek ve výši nájemného a plateb za energie snížený o 1.700 Kč. 4.000 Kč na zbývající život - to už by šlo. Poradil jste mu něco takového?

0/0
10.7.2012 16:27

1absolutus

Filipe, zase si je dostal!

Hloupá naivita je bezbřehá!

Karma! Však ty víš za co! :-)R^

+2/0
10.7.2012 6:25

Marlen2

Re: Filipe, zase si je dostal!

Citace:Pro hlupáka každý hloupý.Forrest Gump.

0/0
10.7.2012 8:28

1absolutus

Re: Filipe, zase si je dostal!

Tak si to tak Marlene neber. Možná se příště zmůžeš na vlastní názor. :-)

+3/0
10.7.2012 8:33

Marlen2

Re: Filipe, zase si je dostal!

Já si hned říkala že vy ty články a příspěvky nečtete pozorně.Já mám vlastní názor,hned nahoře.A nic si neberu ,to se nebojte,jsou to jen diskuze a citace Foresta je JEN citace.:-PHezký den.

0/0
10.7.2012 8:50

Marlen2

Re: Filipe, zase si je dostal!

PS:tykat mě většinou můžou jen přátelé.Děkuji.

0/0
10.7.2012 8:51

kilokrok

Autore, autore - Váš článek je ukázkou toho,

jak někteří ukazují na internetu neschopnost přemýšlet!

Srovnávat hrušky s jablky, nechápat životní smysl a ještě to uvádět na internet je stejné jako, když obchodník Jouza onehdy potřeboval si odskočit vedle do hospody na ruma.

Zavřel svůj krám a na dveře napsal: "Jsem vedle!"

Šel okolo Pepek,o kterém se vědělo, že je vždy v myšlení poněkud pomalejší, než ostatní, díval se na ten nápis, kroutil nevěřícně hlavou a říká: "No tohle? Já jsem také vedle, ale na dveře bych to nikdy nepsal!"

Pane autore, pokud nechápete souvislost, nic si z toho nedělejte! Hlavně zdraví! A především, aby jste se vy sám toho důchodu dožil![>-]V

+5/0
9.7.2012 20:34

stsl

Vážení. Sedněte si a počítejte.

měsíčně se vyplácí asi 27,896 mld Kč na důchody. Přitom příjem dle průměrné mzdy by měl být cca 34 -35 mld. Kč. To znamená, kdyby si byli všichni rovni při placení do důchodového systému, byl by cca 6 - 7 mld. Kč měsíčně v přebytku.

+4/0
9.7.2012 20:13

Stará kára

Re: Vážení. Sedněte si a počítejte.

V roce 2010 byl příjem z důchodového pojištění 317,8 mld. Kč (viz státní závěrečný účet). Což vychází na 26,48 mld. Kč měsíčně. 

   Zřejmě jste: nerespektoval strop výběru; fakt, že průměrná mzda je přepočítána na plný počet odpracovaných hodin (ale v případě nemoci pojistné neplatíte); obdobně není zřejmé, kolik bylo podle vás zaměstnáno osob.

   V roce 2010 (31.12 - viz ČSSZ - "Počty důchodů, důchodců, ...") bylo vypláceno celkem 3 446 767 důchodů (!) - starobních, pozůstalostních (vdovské, sirotčí), invalidních (celkem. Z toho bylo 2 260 032 důchodů starobních - s průměrem 10.123 Kč/měs. Jen na starobní důchody tedy bylo vyplaceno 22.878 miliónů měsíčně. A co zbývajících 1.186.735 důchodů pozůstalostních a invalidních?  Budeme-li předpokládat, že 466.329 ID má průměr 5.500  Kč a pozůstalostní 3.750 Kč, vyjde to na 5.266 mil. Kč.  Celkem tedy měsíčně 28.144 mil. Kč (bez plateb do zahraničí). Celkem tedy roční saldo přes 20 mld. Kč.

0/0
9.7.2012 22:08

misslonely

zajímavý pohled

na to tedy máte.jen co je pravda. nu že vás huba ( klávesnice ) nebolí. ten průměrný důchod má si tolik důchodců, jako má zaměstnanců průměrný plat. běžný důchod se pohybuje od 8 tisíc do 9,5. a že jsem tak smělá, kolik si spoříte na penzi Vy?

+3/0
9.7.2012 20:07

mamina2

Re: zajímavý pohled

Průměrný důchod má víc důchodců než kolik zaměstnanců má průměrý plat. U důchodů skoro neexistují extrémní hodnoty směrem nahoru, které průměr ovlivňují.

+1/0
10.7.2012 8:07

Stará kára

Re: zajímavý pohled

Odkud máte údaje o "běžném důchodu". Ostatně jaký příjem (nejen důchod) je "běžný"?

0/0
10.7.2012 16:45

hafusak2

Pane Bože, do čehos to duši dal?

1. Penzijní připojištění existuje už od r. 1973.

2. Co měli důchodci našetřeno, to jim sežrala inflace 90-tých let a mnohonásobné zvýšení nákladů na bydlení.

3. Důchodci nechodí do obchodů denně, ale třeba jen 1 x týdně na slevové akce a doma si dělají zásoby do mražáků.

4. Starodůchodci /ti co byli v důchodu už před plyšákem/ mají menší a pomalejší nárůst důchodů proti těm mladším.

5. Jestli v budoucnu nebude na důchody, tak za to poděkujte našim privatizátorům, ekonomickým "expertům" a současným pravicovým politikům. Že to nechává naše mladé v klidu je jejich pitomost, že se každý cítí schopný, šikovný a všichni budou mít tak dobře placená místa, že je nouze nemůže potkat. Rv

+12/0
9.7.2012 19:54

bofums

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Hafusáku- nemohu s Vámi souhlasit! S tím " plyšákem" mě už štvete skoro jako ti, co furt melou

o " revoluci". Budou-li se mít ti, kteří pracují a půjdou do důchodu na př. za 30 let, hůř, bude to i jejich vina!

Každý by měl myslet na to, že jednou bude starý a trochu myslet na " zadní kolečka". Máte však i pravdu-

vlády taky mají svůj díl viny- rozhazuje se a podporuje příliš mnoho  lenochů, kteří užírají bez práce stát.

Ale že byste ani Vy neměnil- třeba za ORÁČOV !!R^?

+2/0
9.7.2012 20:09

hafusak2

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Zdravím Bofumsi. Nerad používám výraz "revoluce" /ˇUspěšnému puči říkáme revoluce a neúspěšného revolucionáře nazýváme pučistou - pravil kdysi předseda Mao/, Vzhledem k tomu, jaký to byl podraz na lidi, tak výraz "sametová" je mi ještě odpornější, jen výraz "plyšák" jako něco falešného, podřadného a pod mi připadá adekvátní.

Jestli se budou mít mladí jednou hůř je jejich vina, to už jsem psal v posledním bodu. Také se mi jako dvacetiletému zdál důchod jako něco neskutečně vzdáleného s čím není potřeba si lámat hlavu, ale on mrcha tu byl takovou rychlostí, že jsem nestačil zírat a jen to, že jsem se stihl zajistit mi dnes zaručuje klid a pohodu. Jenže co je dnes, nemusí být zítra pravdou, stačí si vzpomenout, jakou díru do úspor mi udělala inflace v 90-tých letech. Berme dobu sportovně, my si to už můžeme dovolit. Jen nevím, co říci těm mladým, aby také začali myslet víc dopředu.

+2/0
9.7.2012 20:55

korado

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Za komunistů žádné připojištění nebylo. Nebyl a není žádný účet na který se ukládají důchody. Takže v roce 1989 nebylo nic našetřeno a v důsledku toho nemohla nic sežrat nějaká inflace pokud nějaká byla. Pokud chodím do obchodů tak je tam většina důchodců a u nás v domě vidím, jak často chodí nakupovat a rozhodně to není jednou týdně. Současní důchodci a nejen důchodci, ale běžní občané se mají  daleko lépe než za komunistů a to jenom díky privatizaci.

+1/0
9.7.2012 22:14

hafusak2

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Ještě tak pochopit rozdíl mezi pojištěním a připojištěním.Rv

+1/0
10.7.2012 5:02

Stará kára

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Ad 1.  Fakt? Jakpak k němu soudruzi došli? Když jedno od 1.1. 1969 zrušili! jako kapitalistický přežitek (socialistický stát se o vás přece postará!) Vím to. Můj táta šel do důchodu v roce 1969 a měl tu kliku, že ho ještě dostal (ve výši 100 Kč nikdy již nevalorizovaných). Těm, kdo ho měli ho naštěstí soudruzi již nevzali, bral tu stovku až do roku 1999.  Že by za další čtyři roky soudruzi změnili názor na kapitalizmus? A že bych se o tom celých 15 let nedověděl?

  Ostatní poznámky jsou zhruba stejně pravdivé.

0/0
9.7.2012 22:14

hafusak2

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Laskavě si všiměte výrazu: "důchodové připojištění" - bylo navíc a dobrovolné.

0/0
10.7.2012 4:58

bofums

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Musím se vyjádřit, nedá mně to;-DHafe, jste asi o 10 let mladší než já- že by už taky obcházela " stará

Prostatová "? Já se taky touto dobou budím, ale spíš tím, že se mně ozvou záda. Samozřejmě jdu taky

" někam", ale besedovat tak časně se mně nechce. Teď jsem po obědě a odp. ještě dosekám starému

sousedovi zahrádku / opravdu dobrovolně a zdarma/! Vzpomínám na náš vánoční rozhovor- jistě jste si

všiml, že od té doby Vaše mnohdy zcestné náz. nekritizuji, ten  Oráčov ale nezapoměňte!!!!R^

0/0
10.7.2012 12:04

hafusak2

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

;-D To není prostata, to jsou moje psiska, která se pustí do štěkotu a pak chtějí ven jakmile jde po ulici někdo, kdo v ní nebydlí a také k nám do vesnice začala dělat lovecké výpravy liška. Mám také kolem domu dost zpeněžitelných věcí, takže raději vyskočím, jdu se podívat a nežli se psiska vrátí, tak si pokecám zde. Nemíním ani krmit liščata, ani jisté skupině obyvatel sponzorovat hernu. :-)

0/0
10.7.2012 20:26

Stará kára

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Já jsem si všiml. A vím, že to připojištění bylo v roce 1969 zrušeno (existovalo od začátku 60. let a bylo výsledkem "uvolnění").  A nevzpomínám si, že by bylo obnoveno. Jistě bych o něm věděl a využíval ho.

0/0
10.7.2012 15:40

hafusak2

Re: Pane Bože, do čehos to duši dal?

Dělala to Česká pojišťovna, ne stát.

0/0
10.7.2012 20:30

xxy

nákupy

Pokud vidíte přetékající nákupní vozíky, tak proto, že jezdí nakupovat jednou týdně a vozík je plný akčního nebo zlevněného zboží, kterým mladší ročníky opovrhují.

+1/0
9.7.2012 19:10

Stará kára

Re: nákupy

Ale máme na ten týden přeplněné vozíky - chcípáme tedy hlady?  Opravdu všichni kupujeme jen ve slevách? A kolik z nás to dělá spíše ze zvyku (z poválečných dob i dob vynikajícího reálného socializmu jsme prostě zvyklí šetřit).

+1/0
9.7.2012 22:17

Kruton

Důchodci dnes

jsou nejméně ohroženou skupinou obyvatel. Mají jistý příjem bez velkých propadů úrovně. V mnoha částech státu je rozdíl mezi důchodem a běžným platem minimální, ale v práci nevíte dne ani hodiny.... To uznávají i moje rodiče-důchodci.

+2/0
9.7.2012 18:58

misslonely

Re: Důchodci dnes

aby nebyli Vaši rodiče-důchodci překvapení, až vláda nařídí snížení penzí o 30%,jak to musely udělat pobalstké země, když měly problém

+2/0
9.7.2012 20:13

Kruton

Re: Důchodci dnes

pokud budou důchody sníženy o 30% tak na tom bude zbytek společnosti daleko hůře..

+1/0
9.7.2012 20:26

Stará kára

Re: Důchodci dnes

V mnohém souhlasím. Ovšem při valorizaci 1/3 inflace ten propad nastane. Přitom to opatření je kumulativní. I v případě, že eurovaly nevyženou inflaci nad 6 či 8 % bude propad značný.

0/0
9.7.2012 22:19

lodare

Karma!

100% souhlas!Už nikdy nebude stejně nebo lépe, bude jen hůř.

+2/0
9.7.2012 18:11

korado

Re: Karma!

Proč ? Od roku 1989 se máme tak, jako nikdy jindy a není zde žádný předpoklad, že by mohlo být hůř. Kde berete tu jistotu, že bude hůř ?

+1/0
9.7.2012 18:21

Vlastimil.Kornas

Re: Karma!

Těch dlužných rostoucích 1,6x10e12 Kč je jistota že bude někdy hůř.

0/0
9.7.2012 19:32

Stará kára

Re: Karma!

Ne - to ještě není. Ale další zadlužování by tento výhled přibližovalo.

+1/0
9.7.2012 22:20

Vlastimil.Kornas

Re: Karma!

5.6.2012 v 18:06 to bylo skokově překonané.

0/0
9.7.2012 22:48

prezent

Re: Karma!

Jistota je v Kalouskovi a vládě rozpočtové odpovědnosti,která za pár let vlády dokázala ,,nasekat"dluh v řáda sta miliard.

0/0
9.7.2012 22:58

Stará kára

Re: Karma!

A která vláda za posledních deset let ne? A to mnohé vládly v obobí konjunktury.  (Tedy jedna takový dluh každoročně nenasekala: Topolánkova s Kalouskem v letech 2007 a zejména 2008.)

0/0
10.7.2012 15:44

pesimistafurt

Bóže dobrej, dnes každý blbec ví co přesně bude za

PADESÁT LET,  a tato vláda neví, co bude zítra;

+7/0
9.7.2012 18:03

Pacik

Jen jim dejte

Dědeček a babička ujídají nám chlebíčka.A ještě by to chtělo dřevěnou mísu.;-D;-D;-D

+3/0
9.7.2012 17:34

TondaN

ty jsi ale ...

já bych se snad urazil,ovšem předpokládám ,že jde o humor. odpovím v podobném duchu:oni si ti prevíti nic lepšího nezaslouží.;-D

 a teď snim šesté kilo banánů a po se ...ruse!!;-€

+1/0
9.7.2012 17:25

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz