Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Za totáče jste (podobně jako F. Janeček a K. Vágner) byl na výsluní československé hudební popkultury. Účastnil jste se různých televizních estrád apod. Nijak na vás neútočím a beru, že jste nebyl ve straně atd.

Myslím si, že byste měl být zdrženlivější v hodnocení jiných. Sám jste se dokázal plně využít tehdejší dobu a dělat showbussiness. Nijak vás neodsuzuji za to, co jste dělal tenkrát. Jen vaše soudy o době tehdejší (viz "zažil jsem hurá komunisty...) vyznívají dost prázdně.

3 4
možnosti
Foto

P27e76t26r 11H85a20n11n80i56g

8. 11. 2018 11:49

To je podobné, jako kdybyste odsuzoval pekaře, že pekl tehdy housky. Ty estrády to byla prostě práce, jako pečení housek. Bez těch estrád by nebyly koncerty a bez koncertů peníze, a bez peněz byste neuživil rodinu, právě tak jako bez pečení housek. Jenže každý neměl na to, aby mohl vystupovat v televizních estrádách. Samozřejmě se hluboce skláním před těmi, které nemohli, jako třeba Marta Kubišová, či textař Petr Rada, který napsal text k Modlitbě pro Martu. Každý žijeme své životy v jiné době. I za protektorátu skládali skladatelé písně a to písně výborné. Prostě hodnoťte, jestli to bylo z profesionálního hlediska špatná díla či dobrá (i má symfonie byla provedena v roce 1978 ve Dvořákově síni Domu umělců, v roce 1970 jsem byl spoluautorem Města ER) a napsal jsem samozřejmě hromadu hitů, které se prodávaly ve statisícových nákladech. Ale stvořit hit, který si lidé zpívají i po desetiletích je dle mého také kumšt (viz Uhlířův Holubí dům - také složený za doby tuhé normalizace.). Takže nebuďte jako svazáci z padesátých let.

11 2
možnosti
Foto

J20a39n 56H91o57r82n31í38k

8. 11. 2018 12:08

Já nesoudím vás ani pekaře za to, čím jste se tenkrát živili. Viz výše, vy svazáku :-).

2 6
možnosti
Foto

A jak byste si to představoval, že měli všichni umělci odejít na západ a tam žít ze špíny, kterou na svoji vlast nakupí. Ti co zůstali, tady byli mnohem více prospěšní a dělali dobrou muziku, natáčeli výborné filmy a seriály a navíc, což chci nejvíce zdůraznit, nesoustředila se kultura jen do Prahy, všude se v akci Z postavily kulturní domy a umělci je hojně navštěvovali a bavili lidi v celé zemi.

Dnes je v Praze téměř na každé ulici divadlo a dál od ní jen ta benda s tou dnešní tvorbou, s kterou se lidem vymívají mozky. Proto jsem ráda, že si mohu alespoň pustit některé zpěváky, kteří mě svými písněmi osloví a k těm mistr Nohavica určitě patří.V

2 0
možnosti
Foto

J20a63n 64H15o14r78n80í86k

12. 11. 2018 7:15

Já se v žádném případě nehodlám pasovat na někoho, kdo bude lidi soudit za to, co dělali a nedělali za totáče. Kdo byl dobrej, a kdo přisluhoval.

To znovu zdůrazňuji.

Celou dobu reaguji na moralizování pana Hanniga, u kterého mi to přijde vzhledem k jeho tehdejší úspěšné kariéře (za tu ho nijak nepranýřuji, jen jsem ho nazval prominentem komunistického režimu) o ničem.

Co kdo skládá a co kdo poslouchá za muziku, vůbec neřeším, v týhle době už vůbec ne.

0 0
možnosti
  • Počet článků 225
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3830x
Už vím, co všechno pro mě znamenáte, jak moc jste pro mě důležití a jak moc vás mám rád, vážení čtenáři a blogeři. Motto: Váš úsměv = moje radost a odměna.