Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
UU

hryhryhry

7. 9. 2010 8:59
pán neumí číst

ty bych si tam nikdy nezakopal, protože kdybych je měl, tak bych je vyměnil za CHF:-P

0 0
možnosti
VTK

Více takových Kožených

6. 9. 2010 13:39
Mýlíte se

Peníze klientů jsou v tomto případě skupování akcií BP zhodnoceny jen do smluvní výše. Zbytek si na odměnách rozdělí majitelé fondu. Kdyby došlo k pádu BP, pak jsou takové fondy většinou jištěny penězi VŠECH daňových poplatníků. :-)

0 0
možnosti
A

Alergik71

6. 9. 2010 13:50
Re: Mýlíte se

Jasně už jste viděl někde nějakou smluvní výši zhodnocení u penzijního fondu? Dejte odkaz...

0 0
možnosti
SS

strycek-Joe s.r.o.

6. 9. 2010 13:31
Penzijní fondy pracují na principu průběžného systému:

dokud do nich více lidí přispívá, než z nich vybírá, nic se neděje a prosperují.

Jakmile se tento poměr otočí, velice rychle zkrachují, a to tak, že všechny.

0 0
možnosti
VTK

Více takových Kožených

6. 9. 2010 13:42
Re: Penzijní fondy pracují na principu průběžného systému:

Navíc pokud dojde k hromadnému výběru a náhodou by nedošlo ke krachu z důvodu "runu na fond", pak přetlak náhle uvolněných peněz způsobí jen masivní inflaci, nic jiného. :-)

0 0
možnosti
UU

hryhryhry

6. 9. 2010 13:03
nakašlat na fondy

a proto je nejlepší spořit staré dobré švýcarské frantíky. Ovšem než do banky, tak raději pod starý dub.

0 0
možnosti
VTK

Více takových Kožených

6. 9. 2010 13:40
Re: nakašlat na fondy

A co byste asi pod dubem našel, kdybyste si tam před 10 lety zakopal třeba 10000 DM ? ;-D

0 0
možnosti
FB

paltt

6. 9. 2010 12:53
Penzijni pripojisteni v CR

Pocatkem 90.let jsem si po 2,5 roku platil penzijni pripojisteni ve Vojenskem otevrenem penzijnim fongu, ktery byl garantovan statem ( proti tomu, kdyby nahodou zbankrotovasl). Stradal jsem si tam na stari a ukladal mesicne 500,- Kc + muj zamestnavatel mi pridaval dalsich 1.000,-  Byly to v te dobe skutecne pekne penize, ne zasadni, ze bych si za ne koupil dum, nicmene v roce 1992 to byla suma, za kterou se dalo jiz lecos poridit.

Prisla ale ''zla doba'' na onen penzijni fond. A ackoliv bylo statem zarucerno, ze v pripade krachu vyplati penizky zpet do posledniho grejcakru (bez vynosu, nicmene to co si clovek odlozil), Nikdy jsem, a upozornuji NIKDO kdo tam penize mel, uz nic nevidel. Zkratka bankrot, a stat od toho dal ruce pryc.

Neverim ani slovo komukoliv v CR, kdo mi bude malovat moji peknou budoucnost, pokud si u neho budu sporit. Houby. Jsou to opet penize vyhozene oknem.

Jedina cesta je nesponzorovat nikoho a setrit si na vlastni stari, nikdo to za vas totiz neudela.

0 0
možnosti
  • Počet článků 225
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3830x
Už vím, co všechno pro mě znamenáte, jak moc jste pro mě důležití a jak moc vás mám rád, vážení čtenáři a blogeři. Motto: Váš úsměv = moje radost a odměna.