Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sbohem, Filípku. Sbohem, náš krásný pejsku...

Velkou náhodou objevená (pod nekonečným "nánosem" starých e-mailů) moje osobní vzpomínka z dubna 2014 na našeho jezevčíčka Filípka. Myslím, že si ji (i takto opožděně) plně zaslouží, byl to báječný pejsek...

V neděli 20. dubna (2014) ve dvě hodiny ráno zemřel mé přítelkyni její hnědý krátkosrstý jezevčíček Filípek. Narodil se v roce 1996, takže mu bylo (skoro neuvěřitelných) osmnáct let. V přepočtu na věk člověka je to úctyhodných 104 let... Přítelkyně měla Filípka od jeho narození, já jsem ho znal posledních necelých pět let. I přesto mi natolik přirostl k srdci, že spočítat, kolikrát jsem za něj během uplynulých několika málo hodin brečel, by bylo zbytečné. Bylo to mnohokrát...
 
Uvědomil jsem si totiž, že už nikdy neuslyším charakteristický "klapot" jeho drápků o dlažbu kolem našeho domu... Už nikdy neuvidím jeho nefalšovanou radost a nadšení, když jsem ze skříně v předsíni vzal jeho vodítko a vydal se s Filípkem na procházku... Už nikdy nepohladím jeho stářím prošedivělou hlavičku a nepřikryji ho peřinkou, když usínal ve svém pelíšku... Už nikdy mu nepřipravím jídlo do jeho mističky... Už nikdy mu za parného léta z jeho misky na pití nevyliji tu "starou", teplou vodu a nevyměním mu ji za tu čerstvou, osvěžující, krásně studenou... Už nikdy s ním nepůjdu k jeho zamilovanému rybníčku, aby si v něm zaplaval a už nikdy nevezmu do ruky kus klacku, aby Filípek hned vzápětí zaštěkal a dal mi tak najevo, že chce, abych mu klacek okamžitě hodil do vody, aby do ní hned nato s obrovskou chutí a radostí skočil a přinesl mi ho zpět, protože plavání, to on zbožňoval... Už nikdy za mnou prosebně nepřijde, abych ho "vysadil" na jeho oblíbený gauč v obýváku a já už nikdy nucítím to "přírodní" teplo, sálající z jeho tělíčka, kterým mě na gauči pod peřinou zahříval u mých nohou. Už nikdy...
 
A přestože vím a smiřuji se s tím, že ono trpké "už nikdy" je smutnou a bolestnou realitou, přestože vím a zvykám si na to, že Filípek je už po smrti a já už ho nikdy neuvidím, přesto ho stále vyhlížím... Jestli se náhodou neobjeví někde na zahradě... Jestli na mě náhodou nevykoukne zpoza rohu domu... Dokonce se uvnitř domu ze zvyku dívám pod svoje nohy, abych o něj náhodou nezakopl... Ano, tak moc mi schází, tak moc ho postrádám, tak moc jsem ho měl rád...
 
Snad jsi se tedy u nás měl dobře, Filípku. Snad jsi díky nám prožil krásný a pohodový život. Snad jsi tu naši lásku k Tobě cítil a vnímal. Snad jsi věděl, jak moc jsme Tě měli, a stále máme, rádi. A snad teď i vidíš naše slzy, které kvůli Tobě bez ustání roníme...
 
Měj se krásně, Filípku. Budeš nám chybět. Nikdy na Tebe nezapomeneme, náš krásný pejsku...
 

Autor: Filip Fuchs | sobota 30.1.2016 13:13 | karma článku: 26,53 | přečteno: 692x
  • Další články autora

Filip Fuchs

Proč si díla Milana Kundery nevážím a nikdy vážit nebudu

V souvislosti s úterním úmrtím česko-francouzského spisovatele, pana Milana Kundery, bylo napsáno již mnohé. Mě osobně nejvíce zaujaly polemiky a úvahy na téma, zda si máme, jako čtenáři jeho knih, jeho díla vážit, či nikoliv.

14.7.2023 v 13:13 | Karma: 20,84 | Přečteno: 1534x | Diskuse| Ostatní

Filip Fuchs

Sobota 27. května 2073: Reportáž (z budoucnosti) z oslav 200 let kolínského gymnázia

"Vážení přátelé, milí hosté, naši bývalí studenti, je mou milou povinností přivítat vás na oslavě dvousetleté existence našeho vzdělávacího ústavu, kolínského gymnázia," započal svou uvítací řeč stávající ředitel, pan Ivo Zachař.

30.5.2023 v 13:13 | Karma: 12,77 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ostatní

Filip Fuchs

Žádné všeobecné nadšení z generála Pavla kolem sebe nepozoruji. Jde snad o mediální masáž?

Rozhodně nechci tímto svým blogem přilévat další olej do ohně, pomyslné zákopy mezi příznivci pana Babiše a příznivci pana Pavla jsou dle mého soudu již dostatečně hluboké, nicméně o jeden svůj postřeh bych se s vámi rád podělil.

20.1.2023 v 13:13 | Karma: 38,58 | Přečteno: 1855x | Diskuse| Ostatní

Filip Fuchs

Pane Babiši, pozitivní kampaň je k ničemu! Buďte ke generálovi Pavlovi mnohem ostřejší!

Jak všichni jistě moc dobře víte, již dlouho před začátkem své případné prezidentské kampaně avizoval pan Babiš, že pokud se nakonec opravdu rozhodne kandidovat, udělá vše pro to, aby jeho kampaň byla za všech okolností pozitivní.

18.1.2023 v 13:13 | Karma: 27,48 | Přečteno: 1018x | Diskuse| Ostatní

Filip Fuchs

Potvrzeno: 99,7 % občanů ČR věří, že v tzv. cause "Čapího hnízda" je Andrej Babiš nevinný!

Netuším jak vy, ale já osobně patřím celoživotně mezi ty, kteří dávají přednost tzv. "tvrdým datům". I proto jsem uvítal a se zájmem sdílel poslední aktuální průzkum, týkající se causy Andreje Babiše a "jeho" Čapího hnízda.

21.9.2022 v 13:13 | Karma: 27,04 | Přečteno: 1015x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  14:58

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Ferimu za mřížemi nebezpečí nehrozí, jako právník bude populární, míní bývalý vězeň

23. dubna 2024  14:58

V pondělí odvolací soud potvrdil tříletý trest pro Dominika Feriho. Exposlance uznal vinným v...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 225
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3830x
Už vím, co všechno pro mě znamenáte, jak moc jste pro mě důležití a jak moc vás mám rád, vážení čtenáři a blogeři. Motto: Váš úsměv = moje radost a odměna.