"Babi, proč ten pán brečí...?"

15. 07. 2010 21:28:12
Přesně takto se zeptala asi osmiletá holčička svojí babičky, když potkaly mě a dlouhosrstého jezevčíka Albiho, kterého jsem dnes vzal na procházku, protože mě o to poprosila moje babička, které Albi patří...

To slůvko "vzal" z předchozí věty je velmi důležité. Albiho jsem na procházku skutečně musel vzít... do náruče. Sedmiletý hnědosrstý jezevčík Albi totiž v úterý odpoledne ochrnul na obě zadní nožičky...

Vlastně jsem byl dnes na návštěvě u babičky jen kvůli Albimu. A vlastně i kvůli babičce. Po dlouhé době jsem ji viděl brečet. Od úterý nejedla a vypadala velmi špatně. Snažil jsem se být silný a spíš ji povzbudit. Nabídl jsem ji, že tedy vezmu Albiho na procházku ven.

"To budeš hodnej, Filipe. Děkuju ti." Vzal jsem tedy Albiho do náručí a vynesl ho na palouček před dům sousedů. Albi vrtěl spokojeně hlavičkou a ze všech sil se snažil běhat po trávě, ale... nešlo mu to. Svoje bezvládné zadní nožky prostě neměl sílu utáhnout. Když se na mě typickýma psíma očima smutně podíval, jakoby mi chtěl říct: "Proč to nejde? Pomoz mi, prosím." Neudržel jsem se a rozbrečel se...

Do toho za sebou slyším onen dětský hlásek a nevinnou otázku: "Babi, proč ten pán brečí...?" Otočím se za hlasem a vidím sousedku s její vnučkou, která k ní jezdí na prázdniny. Sousedka se smutně podívala na Albiho, potom na mě a taktně přešla otázku své vnučky mlčením...

Ještě chvíli jsem brečel, skoro půl hodiny jsem čekal než mi oschnou oči od slz a teprve potom jsem vešel s Albim v náručí do obýváku babičky.

"Běhal jako srnka, babi!" řekl jsem s úsměvem, abych babičku alespoň trochu potěšil a ona se konečně rozesmála.

"Opravdu?" vykřikla a začala se s Albim mazlit.

Já jsem v ten moment vyběhl ven na zahradu a tam jsem se... rozbrečel podruhé. Lhaní mi totiž nikdy nešlo...

Autor: Filip Fuchs | čtvrtek 15.7.2010 21:28 | karma článku: 29.74 | přečteno: 2835x

Další články blogera

Filip Fuchs

Proč si díla Milana Kundery nevážím a nikdy vážit nebudu

V souvislosti s úterním úmrtím česko-francouzského spisovatele, pana Milana Kundery, bylo napsáno již mnohé. Mě osobně nejvíce zaujaly polemiky a úvahy na téma, zda si máme, jako čtenáři jeho knih, jeho díla vážit, či nikoliv.

14.7.2023 v 13:13 | Karma článku: 20.84 | Přečteno: 1532 | Diskuse

Filip Fuchs

Sobota 27. května 2073: Reportáž (z budoucnosti) z oslav 200 let kolínského gymnázia

"Vážení přátelé, milí hosté, naši bývalí studenti, je mou milou povinností přivítat vás na oslavě dvousetleté existence našeho vzdělávacího ústavu, kolínského gymnázia," započal svou uvítací řeč stávající ředitel, pan Ivo Zachař.

30.5.2023 v 13:13 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 432 | Diskuse

Filip Fuchs

Žádné všeobecné nadšení z generála Pavla kolem sebe nepozoruji. Jde snad o mediální masáž?

Rozhodně nechci tímto svým blogem přilévat další olej do ohně, pomyslné zákopy mezi příznivci pana Babiše a příznivci pana Pavla jsou dle mého soudu již dostatečně hluboké, nicméně o jeden svůj postřeh bych se s vámi rád podělil.

20.1.2023 v 13:13 | Karma článku: 38.52 | Přečteno: 1854 | Diskuse

Filip Fuchs

Pane Babiši, pozitivní kampaň je k ničemu! Buďte ke generálovi Pavlovi mnohem ostřejší!

Jak všichni jistě moc dobře víte, již dlouho před začátkem své případné prezidentské kampaně avizoval pan Babiš, že pokud se nakonec opravdu rozhodne kandidovat, udělá vše pro to, aby jeho kampaň byla za všech okolností pozitivní.

18.1.2023 v 13:13 | Karma článku: 27.48 | Přečteno: 1018 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 488 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.58 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 225 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3828

Už vím, co všechno pro mě znamenáte, jak moc jste pro mě důležití a jak moc vás mám rád, vážení čtenáři a blogeři. Motto: Váš úsměv = moje radost a odměna.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...