Smrt na opuštěném ostrově si nevybírá! (soutěžní příspěvek)

1. 07. 2010 1:45:48
"Kroupa toho už má dost, Pochu." Zívla rozespalá Rossi na svého kolegu trosečníka a měla pravdu.

Bývalý příslušník cizinecké legie Kroupa ležel bezvládně na skalním útesu, okusován ze všech stran hladovými racky.

"Nikdy by mě nenapadlo, Rossi, že týden na opuštěném ostrově mu dá tak zabrat. Je mi ho líto, chlapce. Měl v sobě cosi moudrého... pastýřského..." Zasnil se poeta Poch.

"Prosim tě, jakej on byl voják?" Vykřikla nasupeně Rossi. "Vždyť von jenom zajišťoval armádě ručníky, prostěradla a tak. Dělal v nějaký prádelně u mandlu nebo co. Tomu dát do ruky kvér, tak sám sebe prostřílí skrz na skrz."

"Ale pohřbít bychom ho měli, nemyslíš Rossi?" Zeptal se ostýchavě Poch. "Mohl bych sepsat i pár veršů, co říkáš...?"

"Ty vole, Pochu, tak to snad radši ne. Těch tvejch rýmovaček jsem měla dost na blogu. To si nech až na můj funus, jo."

"Jak myslíš, Rossi. Stejně si ale myslím, že je škoda, že jsi taková tvrdá ženská. Mám pocit, že tě uvnitř něco tíží. Nechceš se mi svěřit?"

"Tvrdá, tvrdá... Jasně, že jsem tvrdá, Pochu. Vždyť jsem holka z Budějic. Tam na jihu jsme všechny tvrdý. Mě už nikdo nepředělá. A ty už vůbec ne. Na to zapomeň!"

"Jak myslíš, Rossi. Časem snad změníš názor."

Hladoví rackové zatím ohlodali celého Kroupu. Pouze s Kroupovými ztvrdlými játry měli trochu problémy. Nakonec jim pomohli přátelé krabi, kteří svými klepítky Kroupova játra natolik zpracovali, že byla posléze stravitelná i pro racky.

"Je mi nějaká zima, Rossi." Povzdechl si po chvíli Poch.

"Tak si vem Kroupovu košili, ne?" Odsekla Rossi.

"Zbláznila ses?!" Zděsil se Poch. "Vždyť je..."

"Ahááá, ja zapomněla." Ušklíbla se Rossi." Je modrá, co? Ty si vážně trouba, Pochu. Komu na tom tady v tý pustině záleží, co? Snad jen ti rackové se ti budou posmívat... Modrokošiláči, modrokošiláči!"

"O tom se nežertuje, Rossi. Jsem zásadový člověk."

"No, spíš seš teda pěknej blb, ale dělej si, co chceš."

Nasycení rackové pomalu odlétali. Z chudáka Kroupy zbyla na útesu jen košile, brožovaná příručka "Mandlujeme snadno a rychle" a stříbrný přívěšek ve tvaru písmene M, dárek od Kroupovy první velké lásky z vojny, uklízečky Mariány ze Seredi.

"Koho myslíš, že si vyberou rackové teď, Rossi?" Zeptal se ustrašeně Poch.

"No koho asi tak, truhliku?" Odsekla Rossi. "Jasně, že tebe! Se na sebe podívej. Seš samej špek. Se nediv, když furt jen sedíš u kompu a píšeš tam ty svoje kraviny. Máš chodit do přírody jako já. Takový Vrbenský rybníky, tam je nádherně!"

"Já vím, Rossi. Afrika u Budějic. Hezky si to nafotila. Dokonce jsem ti dal za ty fotečky karmu."

"No nekecej, Pochu. Ty mě překvapuješ, chlape. Karmu od tebe? To tedy čumim."

Dekadentní básník Poch se začervenal. Jakoby na chvíli mezi ním a Rossi přeskočila ona pověstná jiskra. Jejich pohledy se na okamžik střetly a na tváři tvrdé a ledové Rossi se dokonce objevil náznak úsměvu.

"Hele Pochu, nedal by sis trochu koksu nebo extáze? Ještě mi trochu matroše zbylo. Stejně tu oba chcípneme, tak si to umírání aspoň zpříjemníme, ne?"

"Drogy, Rossi?!" Vykřikl Poch. "Tak to opravdu ne. Mně stačí obyčejná káva a už mi to nemyslí. Kdepak, Rossi. Při psaní musím být naprosto fit!"

"No vidíš, Pochu. A já myslela, že ty svoje elaboráty sepisuješ totálně sjetej." Zasmála se Rossi." A co sex, Pochu? Měl ty si vůbec už ženskou?"

Dekadentní básník Poch zabořil svůj pohled do země. Jeho studem červené tváře ho prozradily.

"Ty brďo, takže ty seš panic, jo?" Vykřikla překvapeně Rossi." Tak to je tedy gól. Na netu takovej suverén a v reálu..."

"Viď, že o tom nenapíšeš blog, kdyby ses odsud dostala, Rossi? Viď, že ne? Slib mi to, Rossi!"

"Ale prosím tě!" Usmála se Rossi." Co bych si tím pomohla, člověče? Nehledě na to, kdo tvrdí, že budeš furt panic?" Mrkla Rossi šibalsky na Pocha.

"Ale s kým bych o to panictví měl přijít, Rossi? Vždyť jediná žena jsi tady ty?" Podivil se Poch." To by znamenalo, že..."

"Jo. Že si to spolu rozdáme my dva, Pochu!" Usmála se Rossi a pohladila Pocha po tváři. "Tak co? Uděláš mi to, ty můj... modrobejčku?"

"Že váháš, ty moje...dinosaurátko!"

Autor: Filip Fuchs | čtvrtek 1.7.2010 1:45 | karma článku: 16.28 | přečteno: 1204x

Další články blogera

Filip Fuchs

Proč si díla Milana Kundery nevážím a nikdy vážit nebudu

V souvislosti s úterním úmrtím česko-francouzského spisovatele, pana Milana Kundery, bylo napsáno již mnohé. Mě osobně nejvíce zaujaly polemiky a úvahy na téma, zda si máme, jako čtenáři jeho knih, jeho díla vážit, či nikoliv.

14.7.2023 v 13:13 | Karma článku: 20.84 | Přečteno: 1532 | Diskuse

Filip Fuchs

Sobota 27. května 2073: Reportáž (z budoucnosti) z oslav 200 let kolínského gymnázia

"Vážení přátelé, milí hosté, naši bývalí studenti, je mou milou povinností přivítat vás na oslavě dvousetleté existence našeho vzdělávacího ústavu, kolínského gymnázia," započal svou uvítací řeč stávající ředitel, pan Ivo Zachař.

30.5.2023 v 13:13 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 432 | Diskuse

Filip Fuchs

Žádné všeobecné nadšení z generála Pavla kolem sebe nepozoruji. Jde snad o mediální masáž?

Rozhodně nechci tímto svým blogem přilévat další olej do ohně, pomyslné zákopy mezi příznivci pana Babiše a příznivci pana Pavla jsou dle mého soudu již dostatečně hluboké, nicméně o jeden svůj postřeh bych se s vámi rád podělil.

20.1.2023 v 13:13 | Karma článku: 38.52 | Přečteno: 1854 | Diskuse

Filip Fuchs

Pane Babiši, pozitivní kampaň je k ničemu! Buďte ke generálovi Pavlovi mnohem ostřejší!

Jak všichni jistě moc dobře víte, již dlouho před začátkem své případné prezidentské kampaně avizoval pan Babiš, že pokud se nakonec opravdu rozhodne kandidovat, udělá vše pro to, aby jeho kampaň byla za všech okolností pozitivní.

18.1.2023 v 13:13 | Karma článku: 27.48 | Přečteno: 1018 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 6.88 | Přečteno: 98 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.47 | Přečteno: 197 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 129 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 225 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3828

Už vím, co všechno pro mě znamenáte, jak moc jste pro mě důležití a jak moc vás mám rád, vážení čtenáři a blogeři. Motto: Váš úsměv = moje radost a odměna.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...