A musíme tomuto nešťastnému muži dát za pravdu. Cožpak je v lidských silách, aby se během tří měsíců výcviku naučil ovládat takový kolos, jakým je tramvaj? To prostě zvládnout nelze! Za tři měsíce se noví řidiči stěží naučí do tramvaje nastupovat, ti inteligentnější se jakž takž naučí tramvaj rozjet, ale naučit se tramvaj zastavit, respektive zabrzdit, když ji řidič ve vozovně opustí poté, co mu skončila směna, to prostě během tří měsíců zvládnout nelze!
"Výcvik našich nových řidičů proto prodloužíme na šest měsíců!" přišla s okamžitým řešením mluvčí Dopravního podniku. "To by mělo na kompletní vyškolení našich nováčků stačit."
Chvályhodné řešení. Ovšem jak k tomu přijdou ti nováčci, kteří doposud absolvovali pouze tříměsíční školení? Kde se právě oni naučí správně zabržďovat své vozy ve vozovně, poté co jim skončí směna?
"Tyto naše pracovníky doškolíme zvlášť," pokračuje mluvčí. "Chvíli to však potrvá. Proto do té doby vybavíme každou vozovnu cyklistickými koly. Jak ukázal včerejší případ, lze následným stíháním rozjeté tramvaje na cyklistickém kole její jízdu alespoň vizuálně kontrolovat."
Výborně! Pokud tedy, milí občané, spatříte kdekoliv v Praze jedoucí tramvaj bez řidiče, nepropadejte panice. Dopravní podnik má vše pod kontrolou!
A navíc na tom vyděláte. Jak nám sdělila mluvčí DP, ti cestující, kterým se podaří do samovolně jedoucí tramvaje naskočit, budou až do okamžiku, kdy se neovladatelné tramvaje ujme její řidič, osvobozeni od placení jízdného. A to se vyplatí!